Dålig uppdatering. MIN GBP OPERATION!

Hej på er!

Nu var det ett tag sen jag skrev och det har hänt en hel del.
Hade ett par dagar innan operation då jag var så nervös så jag knappt vet vad jag har gjort de dagarna, haha.
Åkte i alla fall in till Lindesberg i Söndags eftermiddag för inläggning. Drack en kopp kaffe med mamma och älskling innan de lämnade mig ensam där. Efter att de åkt så skulle jag vägas och mätas. Allt såg bra ut och jag fick sen gå iväg och göra vad jag ville en stund så satte mig och glodde på Harry Potter (a) 
Efter ett tag var det dags att ta lite blodprover och så. Slutade med att det tog 1 och en halv jävla timme för att hitta tillräckligt lång infart för dropp. Fick höra att jag var den värsta de varit med om på flera år, haha! Till slut så blev det fixat i alla fall. Efter att det var fixat var det dags att duscha med specialstvålen, blä vad äcklig man blev i håret av den, men men var bara att köra på. Efter att man duschat var det bara att slänga på sig de snygga sjukhuskläderna och lägga sig i sängen för att glo lite mer harry potter (a)
Ringde sen hem och sa godnatt till alla :)
Blev väckt vid 8 halv 9 på morgonen då de gick runt och kollade hur man mådde och så. Var inga konstigheter då när man inte var opad än. Väntade och väntade på att bli tillsagd att duscha men blev inte av förens halv 11. Då gjorde jag iordning det sista innan operation. Klockan 12,50 bad de mig ligga i sängen och det bar iväg en våning ner för att åka in på operation. Fick på mig varma "byxor" och ett skönt täcke. Sen började allt det roliga. Var folk överallt och de gjorde 10 olika saker samtidigt på mig, jätte obehagligt. Till slut fick jag syrgas och andades in det. De bad mig ta ett djupt andetag sen minns jag inte mer.
 
Vet att jag vaknade och skrek till och ryckte i syrgasen en sväng för att jag hade så ont. Med somnade om lika fort.
När jag väl vaknat till ordentligt var det dags att kissa och det tror man absolut inte ska vara några problem. Traskade saaaaaakta men säkert iväg till toaletten och kissade, dock måste jag drömt att jag gjort det för det hade tydligen inte kommit ut någonting alls :O
Så jag fick prova att kissa ännu en gång men det gick inte då heller. Så de tömde mig. Inga problem även fast jag blivit så skrämd om det haha.
Efter en stund ringde mamma, så fick prata lite med henne, skönt att de fick veta att jag överlevt, haha. Hade ju varit borta hela eftermiddagen och inte svarat på telefon inte konstigt att man blir orolig!
Till slut åkte jag upp på rummet och var tillbaka bland de man pratat med tidigare.
Hela natten hade jag kontroller. Skulle ringa på klockan varenda gåång jag var kissnödig och ibland var det nära att man kissa ner sig för att det tog sån tid innan de kom. Men det gick allt bra. 
 
Dagen efter operationen alltså igår var låååång. 
Fick yoghurt som jag skulle äta, det var 2dl. FATTA 2dl!
Det tog mig nästan 2 timmar att äta upp det :o
omg
Till slut gick det och det slank ner mer och mer vatten så efter ett tag hade jag fått i mig allt :)
Så jag sa att jag ville hem (A)
Anton hade ju sovit på parkeringen under morgonen för att han var så orolig över mig<3 älskling! <3
Så himla go! Så han kom upp och hälsade på mig och höll mig sällskap från klockan halv 11typ :) 
Fick mat vid 12 och det tog också tid att få i sig. Orkade inte ens hela soppan så jag åt bara en deciliter.
Väntade en stund sen drack jag mer vatten så att jag fick i mig det i alla fall!
 
Mellan klockan halv 3 och 3 fick jag åka hem.
Fick medicinlista på vad som skulle hämtas ut, snacka om tur att man handlat så mycket så man betalar mindre!
För annars hade det inte varit så billigt!
 
När jag kom hem igår så var vi och hälsade på hos mamma först :)
Var skönt att komma hem!
Men attans så svårt att gå!
Trappor är hemska!
Efter att vi varit där en stund så åkte vi hem och sov.
Jag sov som en stock och har sovit mestadels hela natten. så skönt!
 
Idag vaknade jag tidigt, tror jag var uppe vid 6 första gången imorse. Hade så ont så var uppe och tog alvedon. Skönt att det finns något som fungerar i alla fall.
Annars har det varit lugnt. Legat här i sängen med älskling och bara pratat och tagit det lugnt. 
Kollade nyligen på Aristocats, haha så bra!
Han åkte precis också för han skulle iväg till tandläkaren :)
Så är ensam för tillfället och fy vad tråkigt det är!
 
Nej nu ska jag ta och dricka lite vatten och försöka ta mig upp och gå ett varv i lägenheten. haha
Hoppas att ni har haft en bra dag!
 
<3
 

Kommentera här: