Cypernresan!

Nu är det lite mer än två veckor sedan jag uppdaterade bloggen, haha!
Blev mycket med resan till cypern och allt. 
Gjorde så himla mycket i cypern så tog mig inte tid att skriva på bloggen.
Hade en helt otrolig resa!
 
Började med att vi åkte upp till stockholm på söndagen den 27e, sov på hotell Connect i stockholm, fick frukost på hotellet på måndagen och vid halv 6 på morgonen åkte vi med bussen till flygplatsen.
Det var nu nervositeten började komma en aning, resan med bussen tog ca 20min.
När vi väl var framme var det allt krångel med att sätta dit nån lapp på våra väskor och visa biljetten, checkade in väskorna och gick runt på arlanda, kom igenom säkerhetskontrollen utan problem, vilket jag inte trodde pga piercingarna :)
Sen var det dags att vänta.
Gick till gate 46 och hann mest bara gå på toaletten sen var det dags att gå på planet, när vi går igenom "tunneln" ut till planet så börjar ångesten komma, stannade några meter innan och tvekade, tog en stund men till slut gick jag på, det första jag gjorde var att spänna fast mig haha.
När vi väl lyfte så skrattade jag åt mig själv, haha! Det var så himla roligt att flyga!
Kollade på filmen Pacific Rim under tiden och när den var slut var vi precis över cypern, såg så konstigt ut till skillnad mot sverige.
 
När vi landade var det bara ut och hoppa på bussen till hotellet i ayia napa.
När vi väl var framme efter en timme ca så var jag helt överväldigad av hur fint det var!
 
Hände så mycket under veckan att det kommer ta tid att skriva allt, men kortfattat:
 
Solat
Badat i poolen
Ätit god mat
Badat i Havet
Åkt båt
Badat i Blå lagunen
Shoppat i Ayia napa
Kikat runt i Fig three bay
Ridit på kamel
Ätit a la carte
 
Det var en helt underbar resa och jag kommer göra om den så snart jag kan!
 

Tack mamma för en askul resa! <3

 
 
 
 

Kommentera här: